iransatellite

۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

PMC از فركانس ديگري در هاتبرد

http://www.tehranpic.net/images/8x1d1ea6dklcm8makj6.jpg

تلويزيون PMC Music از طريق فركانسي ديگراز ماهواره هاتبرد روي اير رفت.

تلويزيون PMC كه ماه هاست به دنبال ماهواره و فركانسي قوي و البته ضد پارازيت براي پخش برنامه هاي شبكه دوم خود PMC Family مي گردد براي چندمين بار پياپي از طريق فركانسي ديگر در ماهواره هاتبرد روي اير رفته است. اين در حالي است كه هنوز پس از مدت ها فركانسي هميشگي براي شبكه دوم PMC انتخاب نشده است و مسئولان اين شبكه هم چنان در حال تست فركانس هاي ماهواره هاي متلف هستند. اين شبكه در دو هفته گذشته از ماهواره هاي نايلست و عربست هم قطع شده بود. هنوز چيزي از هميشگي بودن فركانس جديد معلوم نيست و فعلا پخش برنامه هاي اين شبكه به طور همزمان از دو فركانس در ماهواره هاتبرد پيگيري مي شود. گفتني است فركانس جديد يا در اصل فركانس دوم اين شبكه داراي قدرت بالايي نمي باشد و در اكثر نقاط ايران ضعيف دريافت مي شود. روي فركانس دوم شبكه هاي گروه مهاجر هم پخش مي شوند.

مشخصات جديد دريافت PMC در هاتبرد:
Freq: 11604
POL: H
SR: 27500
Fec: 5/6
Channel Name: PMC Music

آدرس جديد و بدون ف ي ل تر وبلاگ ايران ستلايت در ايران:
www.iransatellite2.blogspot.com

۸ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من پی ام سی باید روی این فرکانس ها پخش بشه:
10815
11054
10971
12111

ناشناس گفت...

سلام علی آقا آیا شما از آدرس جدید سایت ایرانست کیوان و ملی ست نیوز میلاد 1 خبری دارید
با سپاس

ALI گفت...

ناشناس گرامي:

آدرس جديد ملي ست نيوز:
www.mellisatnews1.blogspot.com

آدرس جديد ايرانست:
www.iransatnews10.blogspot.com

موفق باشيد.

ناشناس گفت...

سلام علی اقای گل دوست من چند سوال داشتم که اگه با حوصله به هموش جواب بدید ازت ممنوم میشم سوال اول. دوست من چند وقتی که در بازار یکسری ال ان بی هایی اومده با نام پرمیوم hd یا sharp hd ه میگویند خاصیت ضد پارازیت دارند پارازیت های زمینی هیچ اثری روی انها ندارد ایا ما اساسا چیزی با نام ال ان ضد پارازیت داریم یا بازار گرمی ? سوال دوم .عده ایی میگویند دیش های گردان خاصیت ضد پارازیت دارند در تهران و شهرستان ها هر کی داره امواج پارازیت هیچ اثری روی ان ندارد این گفته مثل سوال بالا درسته یا بازار گرمی ؟ سوال سوم . دوست من افرادی که از دیش های گردان استفاده میکنند مثلا اگه من دارم کانالی را در هاتبرد میبینم بعد برم کانال بعدی که فرکانس ان در ماهواره نایلست است سرعت اینکه دیش بگردد و ماهواره مورد نظر را پیدا و کانال بیاید چقدر است یعنی به همان سریعی که و قتی من با دیش و ال ان بی ثابت کانال ها را در ماهواره های گوناگون عوض میکنم میاورد دیش های گردان همونجور یا کمی طول میکشد ؟ سوال چهارم . جنس و کیفیت دیش های گردان چطوره ایا ارزش خریدن داره زو د خراب نمیشه موترش نمیسوزه شما چی تو صیه میکنید؟ دوست گرامی با کمال شرمندگی از طولانی بودن سوال ها اگه به هر کدوم به ترتیب شماره و با صبر و حوصله تو ضیح کامل بدید ممنون میشم با سپاس فراوان ناشناس از اصفهان

پاسخ ناشناس اصفهان گفت...

در مورد سوال اول من استفاده کردم ولی تفاوت قابل توجهی با قبلیها ندارند یعنی اینکه منتظر باشید یا فکر کنید با این lnb دیگه پارازیت بی تاثیر بشه من هیج جا ندیدم ولی چون جدید هستش و به هرحال هر چیز جدیدی مخصوصا تو وسائل الکترونیکی تغیرات مثبتی داره اگر قصد خرید داری از این نوع بگیری بهتره(من با 3 تومن اختلاف قیمت با lnbهای قدیمی خریدم و حداکثر تفاوت قیمتش نباید از 5 تومن بیشتر باشه)
سوال دوم:خیر اینطور نیست هیچ ربطی به پارازیت نداره من استفاده میکنم و فقط باید خوب تنظیم شده باشه مثل دیشهای ثابت
سوال سوم:کمی طول میکشد اما نه زیاد بسته به فاصله ماهواره ی قبلی از ماهواره جدید که روی کانالش میری(برای این دو ماهواره ای که گفتی بله اما اون قدر زیاد نیست که خسته کننده باشه)به هرحال دیش باید بچرخه
سوال چهارم:دیش که همون جنس دیشهای ثابته ولی موتورش در ال حاظر پریمیوم3000 خوبه فکر میکنم حدود 130 قیمتش باشه و بدون دلیل نمیسوزه خیلیها دارن استفاده میکنن بدون مشکل حتی زیر بارون و برف.ارزش خریدش به خودت بستگی داره چه کانالها و ماهواره هایی رو بخوای ببینی ولی من که خریدم راضی نیستم (نه از کیفیتش که خوبه) به خاطر پولی که هزینه کردم و ماهواره هایی که ارزش دیدن نداره یا شاید هم من نمی پسندم!و بیشتر روی یکی دو ماهواره هستم

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز از پاسخ جامع شما به پرسش های بنده بسیار سپاس گذارم مثل اینکه شما دوست گرامی از مدیران وبلاگها فعال تر هستید به هر حال من منتظر جواب علی اقای گل در این زمینه هستم دوستان من ریسیور iclass دارم میخواستم بدونم امکان گرفتن بیش از چهار عدد ماهواره با جعبه تقسیم هست یا چهار تا حداکثر تعداد؟ سوال دوم اشخاصی که از دیش های گردان استفتده میکنند میتوانند در ان واحد چندین ماهواره را بگیرند مشکل محدودیت تعداد ماهواره ها که با جعبه تقسیم است ندارند ایا این ارض بنده درسته؟ و دوستانی که از دیش های گردان استفاده میکنند اگر از کانالی روی هاتبرد بخواهند روی کانالی روی تل استار 12 بروند با توجه به فاصله زیاد این دوماهواره از یکدیگر سرعت سرچ و اوردن کانال چقدر ایا با دیش و ال ان بی ثابت برابری میکند ؟ و سوال اخر دوستانی که از دیش های گردان استفاده میکنند ایا تا به حال از پارازیت های زمینی در رنج بودند چقدر این پارازیت ها روی دیش های گردان اثر دارد لطفا از تجربه خود در این زمینه بگویید با سپاس از تمامی دوستانی که با صبر و حوصله جواب بنده را دادند ناشناس از اصفهان

پاسخ ناشناس اصفهان گفت...

سلام.خواهش میکنم,من چون این کارهارو قبلاانجام دادم به خاطر همین پاسخ شمارو دادم(فقط خواستم راهنمایی کنم)
بله.امکان دریافت بیشتر از 4 جهت وجود داره با دو سوئیچر.
اگر منظورت از جعبه تقسیم همان سوئیچره بله نیازی نیست ولی همزمان چند جهت را نداری.برای مثال دیش گردان شما مثلا برای 10 جهت تنظیم شده:اگر روی ماهواره هاتبرد باشی فقط کانالهای همون ماهواره را داری و اگر ماهواره دیگری را مثلا عربست را انتخاب کنی کانالهای عربست قابل مشاهده هستند و کانالهای هاتبر نمیگیره(روی هر ماهواره باشی فقط کانالهای همون ماهواره قابل مشاهده است)
هرچی جهت دورتر باشه مدت بیشتری زمان میبره تا کانالها را ببینی. مثلا از کانالهای هاتبرد به یوروبرد بری 2 ثانیه میشه ولی از هاتبرد به تل استار یا اینتلست کانالهای داخلی بری 20-30 ثانیه زمان میبره تا بره اون جهت(دیشهای ثابت جهتها تنظیمه و شما سریعا با عوض کردن کانالهای بین دو ماهواره شبکه هارو میبینی مثل عوض کردن کانالهای معمولی هیچ تغییری احساس نمیکنی ولی برای دیش گردان باید منتظر باشی تا موتور بچرخه و بره اون جهت انتخاب شده)قبلاهم گفتم این چرخش و این مدت حداکثر 30-40 ثانیه برای دورترین اختلاف جهت دو ماهواره زیاد نیست که تحملش سخت باشه(مگر چه چیز خاصی میخوام ببینیم که نشه اون 30 ثانیه منتظر بود تازه جهتهای خوب که بیشتر استفاده میشن نزدیک همن و 2-5یا10 ثانیه وقت میگیرن که زیاد نیست)
پارازیت به دیش گردان و ثابت هیچ ربطی نداره اگر پارازیت باشه روی هر دو تاثیر میزاره.lnbهم اگر خیلی قدیمی نباشه بین جدیدها تفاوتی نیست(البته تا امروز,در آینده هر چیزی ممکنه) حالا اگر بخوای بگیری چون وسیله الکتریکی هست بهتره نوع hd که جدیدتره بگیری ولی فکر نکنی lnb اچ دی بگیری دیگه پارازیت نداری,پارازیت باشه رو هر دو تاثیر داره.
امیدوارم اگر پاسخم کامل نیست مدیر وبلاگ کاملترش کند

ALI گفت...

ناشناس از اصفهان گرامي:

با عرض عذرخواهي بابت دير جواب دادن به سوالات شما دوست گرامي به دليل گرفتاري هاي شخصي در اين چند روز زياد وقت سر زدن به وبلاگ را نداشتم. با تشكر از دوست خوبمان كه جواب سوالات را دادند من هم سعي كردم جواب تمام سوالاتتان را به طور خلاصه و مفيد بگويم.

جواب قسمت اول سوالات:
1- به هيچ وجه ال ان بي ضد پارازيت در جهان وجود ندارد و هم چين چيزي هنوز ساخته نشده است. البته نوعي از ال ان بي ها وجود دارند كه فقط مي توانند 50 درصد پارازيت را خنثي كنند اما قيمت سرسام آوري دارند و حدود 200 هزار تومن قيمت اين نوع ال ان ها مي باشد كه هنوز وارد بازار ايران نشده است و بيشتر در كشورهاي حاشيه خليج فارس عرضه مي شود.
2- ديش گردان به هيچ وجه خاصيت ضد پارازيتي ندارد اين نوع ديش ها چون روي آن ديش آفست نصب شده است گيرندگي قوي تري دارند و سيگنال قوي تري دريافت مي كنند ولي اين به خاصيت ضدپارازيتي مربوط نمي شود چون سيگنال بهتر دريافت مي كنند طبيعي است كه عملكرد بهتري دارند.
3- عملا زمان بيشتري لازم دارد چون بايد پوزيشن ديش دقيقا روي ماهواره مورد نظر قرار بگيرد ولي زمان آن بستگي به اختلاف 2 ماهواره دارد هر چه قدر اختلاف بيشتر باشد زمان بيشتري نياز دارد.
4- نه موتور ديش نمي سوزد. در بين ديش هاي گردان اگر از premium استفاده كنيد سرعت بالاتري داريد و بهترين مدل در بين اين نوع ديش ها است. ولي بازم بستگي به علايق شما دارد كه خواستار تماشاي چه كانال هايي در چه ماهواره هايي هستيد.

جواب قسمت دوم سوالات:
1- در مورد رسيور آيكلاس منو و تنظيمات رسيور شما مشكلي با داشتن بيش از 4 جهت ندارد و به راحتي قابل دريافت است. براي گرفتن 4 جهت يك سوييچ 4 تايي لازم است ولي براي گرفتن ماهواره هاي بيشتر يا بايد سوييچ 1 به 8 بگيريد و يا 1 چهارتايي ديگه بگيريد و از سوييچ 1 به 2 هم استفاده كنيد.
2- دوست عزيز ديش گردان كه ديگه سوييچر ندارد كه در رسيور تنظيم كنيد. شما فقط يك ال ان بي روي ديش گردان داريد كه سيم به آن مي خورد و همون سيم مستقيما به رسيور شما متصل مي شود.
3- هاتبرد با تل استار 12 فاصله زيادي ندارند كلا حدود 24 درجه اختلاف دارند ولي قطعا سرعت تعويض كانال با ديش گردان كمتر است در نتيجه با ديش و ال ان بي ثابت برابري نمي كند چون ديش ثابت در حقيقت در جاي خود ثابت است ولي ديش گردان بايد بچرخد.
4- همان طوري كه در بالا هم گفتم سيگنال دريافتي ديش افست بيشتر از ديش هاي معمولي است و تو پارازيت تا حدودي موثر تر است ولي اگر پارازيت خيلي شديد باشد يا ديش نزديك دكل هاي ارسال پارازيت باشد هيچ فرقي نمي كند.

در كل براي دوستاني كه مشكل پارازيت محلي يا منطقه اي دارند بايد بگم شما مي توانيد با استفاده از ورق گالونيزه كه بيشتر آهنگري ها مي فروشند پارازيت محلي را تا 90 درصد مهار كنيد و تا حد زيادي از شر آن خلاص شويد.

موفق باشيد.