iransatellite

۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

روش هاي جلوگيري از پارازيت هاي منطقه اي جمهوري اسلامي

http://tehranpic.net/images/0qotp3rn2dnr619gyt2m.jpg 

با توجه به شدت گرفتن ارسال پارازيت ها به خصوص پارازيت هاي منطقه اي يا محلي كه موجب تداخل در دريافت فركانس ها و شبكه هاي ماهواره هايي چون هاتبرد و يوتلست W3A مي شود در اين مقاله سعي شده است كه بهترين و عملي ترين روش ها براي مقابله با اين امواج قرار بگيرد تا شما عزيزان بتوانيد شبكه ها را بدون پارازيت دريافت نمائيد.
اولين و البته عملي ترين روش براي مقابله با پارازيت هاي منطقه اي كم كردن ارتفاع ديش است : به طور مثال شما در آپارتماني ساكن هستيد كه ديشتان در پشت بام قرار دارد و امواج باعث تداخل در فركانس ها مي شود براي از بين بردن اين امواج شما در صورت امكان بايد ديش را به ارتفاع پايين تر مانند قرار دادن در بالكن يا ترانس بياوريد و يا در اكثر خانه هايي كه داراي حياط است شما مي توانيد ديش را درون حياط بگذاريد تا امواج كمتر روي آن تاثير بگذارد. مانند نمونه زير :

http://tehranpic.net/images/lpx29yzyse7qqj7l13jq.jpg

اگر روش هاي بالا را به هر دليل نتوانستيد انجام دهيد مي توانيد با امواج پارازيت در همان پشت بام خانه مقابله كنيد البته با كمي حوصله و دقت. براي اين كار شما بايد جهت مسير ارسال پارازيت را تشخيص دهيد كه اغلب اين امواج از مكان هايي چون مخابرات و دكل هاي مخابراتي فرستاده مي شود. البته در تهران برج ميلاد هم سهمي بزرگ در ارسال امواج به گيرنده ها دارد. پس از پيدا كردن جهت ارسال امواج شما بايد طوري ديش را قرار دهيد كه آن امواج به ديش برخورد نكند. براي مثال شما مي توانيد كنار يا جلوي ديش (هر جهت كه امواج ارسال مي شود) ديوار آجري بچينيد يا ديش را كنار كولر يا ديوار هايي با ارتفاع بالا قرار دهيد. هم چنين مي توانيد براي ديش خود يك اتاقك كوچك درست كنيد تا امواج به آن برخورد نكند. (البته مسيري كه ديش سيگنال را دريافت مي كند حتما بايد باز باشد) كه در نمونه بالا ديش در مقابل ديوار قرار داده شده است.
اما روش هاي ديگري هم براي مقابله با امواج وجود دارد اما تاثير آن ها به اندازه روش هاي بالا نيست و ممكن است حداقل 5 و حداكثر 15 درصد در پارازيت تاثير داشته باشد.
براي مثال شما مي توانيد با يك سري ابزار جلوي پارازيت را تا حدودي بگيريد. مانند نمونه زير :

http://tehranpic.net/images/re49dsh2evog1dhrbum.jpg

در تصوير بالا مشاهده مي نمائيد كه پشت ديش با يك سري وسايل مانند كولر و صندلي و ... بسته شده است تا امواج به ديش نرسد. هم چنين پلاستيكي هم دور LNB ها كشيده شده است كه اين كار دو مزيت دارد : 1- جلوي رسيدن امواج تنها به LNB را تا 40 درصد مي گيرد. 2- از رسيدن باران يا برف به LNB و كابل جلوگيري و باعث دوام بيشتر آن ها مي شود. هم چنين مي توانيد به جاي استفاده از پلاستيك از فويل استفاده نمائيد.
هم چنين مي توانيد با قرار دادن توري آلومينيومي و يا از همين نوع توري هايي كه در خانه ها براي جلوگيري از ورود حشرات استفاده مي شود در مسير ارسال پارازيت قرار دهيد تا امواج به ديش نرسد يا مي توانيد مانند نمونه زير توري را نصب نمائيد.

http://tehranpic.net/images/95j8crs2gwa6fvx42i4p.jpg

هم چنين مي توانيد LNB خود را به نوعي ضد پارازيت كنيد. براي اين كار شما مي توانيد ترانزيستور qam در LNB ها كه مرتبط با نويز است را لحيم كنيد و جلوي پارازيتي كه به LNB برخورد مي كند را بگيريد.

وسایل لازم :
2 سوزن که با ناخنگیر یا هرچیز دیگري بتوانید آن را کوتاه کنید که به اندازه 1 سانتی متر برسند.1 لوله مسی به قطر لوله ای که در شکل ال ان بی است. میبینید به اندازه ای که از بالا تا پایین ال ان بی شما برسد (اندازه لوله مسی مهم نیست) دقت کنید که حتما مسی باشد چون مس رسانای خوبی هست.2 سرسوکت منظور از سرسوسکت مثل سرسوکت هایی که خود ال ان بی دارا است و فیش روي آن ها بسته می شود.2 عدد سرفیش منظور از سرفیش فیش هایی است که به ال ان بی یا رسیور بسته می شود.

مراحل انجام کار :
ابتدا تورئي کف ال ان بی است که باید توری رو به طور کامل دربیاورید. بعد سر ال ان بی را باز کنید در ال ان بی هایی که نام آن ها را ذکر کردم دو ترانزیستور با نام های qam موجود است, یکی در بالای ال ان بی روی کیت الکترونیکی ال ان بی و دیگری در پایین ال ان بی روی کیت الکترونیکی است.سوزن رو از بغل ترانزیستور جفت کنید و بچسبانید از بغل به ترانزیستور و لحیم کنید. مواظب باشید که سوزن رو روی ترانزیستور لحیم نکنید.در کنار اون ترانزیستورها سوزن رو بچسبانید به ترانزیستور توری که بدنه سوزن با ترانزیستور در تماس باشد و یک سر سوزن رو به آن جا لحیم کنید و سر دیگر سوزن را 1 سر سوکت لحیم کنید. آن یکی سوزن را هم همین عملیات را رويش انجام دهيد در کنار ترانزیستور دیگر. حالا لوله مسی رو به فاصله بین این دو سرسوکتی که به سر دوتا سوزن لحیم کردید جدا کنید.به سر هر دو سر لوله مسی دو سرفیش ببندید با نوارتیپ یا اگر مقدوره اونو لحیم کنید به دو سر لوله مسی.حالا مثل عکس ال ان بی سرفیش ها را که به لوله وصل شدند رو به سرسوکت هایی که به سوزن ها لحیم کردید ببندید. در حال حاضر شما با این کارتان دوترانزیستور نویز باند ضعیف رو دوبرابر قدرتمند تر و قوی تر می کنید با این کار. دوستانی که کار الکترونیکی براشون سخته می توانند این مطلب را یادداشت کنند و همراه با ال ان بی خودشان نزد 1 تعمیرکار لوازم خونگی ببرند و به مغازه دار توضیحات رو بگويند که ایشان برايتان زحمتش را بکشد. امید که این توضیح تقریبا کامل بوده باشه .دوستانی که این کارو برايشان انجام دادم یا خودشون انجام دادن 100%مشکل پارازیتشان برطرف شده است.

http://tehranpic.net/images/3vu5r1bkc3v50nf6k9rm.jpg

نكته مهم : اين مقاله صرفا آموزشي و فقط جهت اطلاع است و عواقب انجام اين كارها به عهده خودتان مي باشد و ما هيچ مسئوليتي در زمينه خراب شدن LNB هاي شما نداريم.

اما جديدا سر فيش هايي طلائي وارد شده است كه فعلا در بيشتر كشورهاي خليج فارس فروخته مي شود. البته در ايران هم موجود است اما بسيار كمياب است و به سختي پيدا مي شود. اين سرفيش هاي طلائي مسي مي تواند تا حد زيادي جلوي پارازيت را بگيرد. نمونه زير يكي از اين سرفيش ها مي باشد:

http://tehranpic.net/images/a1h2c7ku7m6l47slq00a.jpg

اما جديدا افرادي كه فقط دنبال پول هستند و در اصل به دنبال خالي كردن جيب مردم مي باشند نوعي LNB با عنوان ال ان بي ضد پارازيت و هم چنين دستگاه ضد پارازيت را به مردم مي فروشند كه اين دو به هيچ عنوان در جلوگيري از امواج پارازيت تاثيري ندارد. تا به حال LNB كه بتواند پارازيت را از بين ببرد و در حقيقت ضد پارازيت باشد در جهان ساخته نشده است و وجود دستگاه ضد پارازيت هم مسئله اي كاملا كذب است. در زير نمونه اي از تصاوير اين دو را مي بينيد :

http://tehranpic.net/images/66w2acd3zx9i0e1kql2.jpg

http://tehranpic.net/images/rrj5ggrau14w38kx4e2.jpg

در كل بايد بگم روش هاي عملي و كاملا ساده همان دو روش اول است كه در بالا ذكر شد. ساير روش ها فقط در مناطقي جواب داده است و ما به شما تضمين نمي دهيم كه با بقيه روش ها بتوانيد پارازيت را دفع كنيد چون شدت امواج در مناطق مختلف با يكديگر تفاوت دارد.
گفتني است اين روش ها فقط براي جلوگيري از پارازيت هاي منطقه اي يا محلي كاربرد دارند و به هيچ وجه در پارازيت هاي سراسري قابل استفاده نيست. هم چنين امواج پارازيت به شدت سرطان زا هستند و باعث بيماري هايي مختلف از جمله عقيم شدن مردان , ناقص شدن جنين خانم هاي باردار , سر درد شديد , كم شدن نور چشم و حتي كوري مي شوند كه اين امواج در كودكان بيشتر تاثير مي گذارد. توجه داشته باشيد كه هيچ گاه بيش از 45 دقيقه در كنار ديش و در مسير پارازيت قرار نگيريد تا به بيماري هايي كه ذكر شد دچار نشويد. گفتني است در اين چند وقت اخير شدت پارازيت هاي ارسالي از طرف جمهوري اسلامي چندين برابر شده است.
اميدوارم راه و روش هاي بالا براي شما دوستان عزيز مفيد واقع شود. 

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام لطفا كد ماه اكتبر براي شبكه راي ايتاليا را به محض انتشار در سايتتان قرار دهيد با سپاس

ناشناس گفت...

سلام علی اقا تورو خدا به خبری که هم اکنون به دست من رسیده توجه و زود به ان پاسخ دهید دوست من طی اطلاعیه ای که یکی از دوستان در وبلاگ سهند گذاشته یکسری دیش هایی اومده به اندازه یک کاغذ a4 که نیاز به ال ان بی نداره و با چرخش خودکار همه جهت ها را میگره به پرده اتاق یا هر جای دیگر نصب قیمت پیشنهادی میگن 250 هزار تومان دوست من مثل این که این شایعه قدیمی اینبار درست در امد به سایت www. nasabbashi.mihanblog.com/post/75 برو و عکس و مشخصات را ببین اگه پرسو جو کردی دیدی چنین چیزی هست تورو خدا جوابشو زود بده یادت نره تو وبلاگ بالا عکسشم زده حتما ببین با سپاس نا شناس از اصفهان

ناشناس گفت...

کدهای فعال شبکه های رای ایتالیا برای ماه های سپتامبر و اکتبر 2010 Active Key Rai Italy September & O


RAI 13.0°East Hotbird 11766 -V- & 10992 -V- 27500 3/4 (2010.09.01)
Ident: 0030 & 02E2
Dec: 000 000 048

Hex 0C : 48 5E F9 4C A7 4B 12 B8 <---> 2010 October Next Key

Dec : 072 094 249 076 167 075 018 184

Hex 0D : 5C F3 52 4B 51 06 25 B9 <---> 2010 September Active Key

DEC : 092 243 082 075 081 006 037 185

Hex 0E : 57 32 7D C2 A8 62 B1 FB <---> Service K.E.Y

Dec : 087 050 125 194 168 098 177 251

ALI گفت...

ناشناس گرامي از اصفهان:

دوست عزيز اين ديش ها خيلي وقت هست كه ساخته شدند و به بازار جهاني و ايران عرضه شدند و اصلا چيز جديدي نيست. در مورد ويژگي هايش هم بايد بگم كه استفاده در ايران از اين ديش ها بي فايده هست چون فقط ماهواره هايي كه در ايران بيم قوي و كامل دارند را خوب دريافت مي كند مثل اينتلست 902 و نايلست. اما ماهواره اي مثل هاتبرد كه الان اكثر تلويزيون هاي فارسي زبان و مشهور خارجي روي آن پخش مي شوند با اين نوع ديش ها به خوبي قابل دريافت نيست و خوب جواب نمي دهد. در حقيقت استفاده از اين نوع ديش ها مثل اين است كه شما براي ماهواره هاي ضعيف مثل هاتبرد ديش 45 گذاشتيد و براي ماهواره هاي قوي مثل اينتلست 902 ديش 60 گذاشته ايد. البته اين شرايط فقط در ايران به دليل پوشش ضعيف اكثر ماهواره ها است و مثلا استفاده از اين ديش ها در اروپا بسيار خوب و به صرفه مي باشد. در مورد اون ويژگي هايي هم كه ذكر كرديد كه ال ان بي ندارد و ... بله كاملا درست است و به همين طريق مي باشد. م چنين هم گفتني است اين نوع ديش ها در ايران وجود دارد ولي بسيار كم است و به سختي پيدا مي شود. در كل بايد بگم خريد اين ديش ها با توجه به توضيحاتي كه در بالا دادم خريدن اين نوع ديش ها فقط ريختن پول خود در جوي است و هيچ سودي و فايده اي ندارد و بسيار مزيت هاي كمتري نسبت به ديش هاي معمولي و گردان البته فقط در ايران دارد. اميدوارم توضيحات بنده براي شما مفيد واقع شود.

ناشناس گرامي: (نظر اول)

دوست عزيز ناشناسمون كدهاي اين پكيج ايتاليايي را در نظر بالا قرار دادند البته كدهاي ماه اكتبر از 29 سپتامبر فعال مي شود و هنوز فعال نيست. به محض فعال شدن كدهاي ماه بعد , در وبلاگ ايران ستلايت قرار خواهد گرفت.

با تشكر از ناشناس گرامي (نظر 3)

همگي دوستان موفق باشيد.

ناشناس گفت...

سلام علی اقای گل دوست من از توضیحات دقیقتون سپاس گذارم دوست من اگه زحمتی نیست میشه بگید چطور بدون ال ان بی این دستگاه کار میکنه یعنی منظورم اینه که چه دستگاهی مثل ال ان بی درونش کار گذاشتن و دوست من طی اطلاعات اندکی که بنده دارم امواج ماهواره پس از برخورد به دیش های معمولی که حکم ایه مقعر را دارند در فاصله کانونی دیش یعنی محل قرار گرفتن ال ان بی متمرکز و بعد وارد ال ان بی میشود حالا با توجه به اینکه سطح این دستگاه کاملا صاف هست چطور عملیات فوق انجام میشه و دوست من ایا نوع بزرگتری از این دستگاه هست که ماهواره ها با بیم ضعیف مثل هاتبرد را جواب گو باشه و اینطور که شما گفتید پس اصلا نباید هاتبرد بگیره یا یوتل ست درسته؟ دوست من اگه شما در تهران یا داخل ایران زندگی میکنید اسم این دیش ها چیست؟ به هر حال ما ایرانی ها سالها از تکنولوزی عقبیم از زمان بچگی من و مخصوصا در دوسه ماه اخیر در تمام شهرستان های ایران شایعه شده بود یک دستگاهی اومده که به پرده اتاق نصب میکنید بدون نیاز به دیش و ال انبی بصورت مخفی حتی فکر ان هم خیلی با حالو وسوسه انگیز بود لطفا حالا که من و بقیه خبر دار شدند در سایتتون بیشتر توضیح بدید مطمنا 90 درصد مثل من تا الان نمیدونستند فکر میکردند یک شایعه دروغ ناشناس از اصفهان

ALI گفت...

ناشناس گرامي از اصفهان:

دوست گرامي من گفتم روي ديش مثل ديش هاي معمولي ال ان بي ندارد اما در اصل اين ديش ها هم ال ان بي دارند و اصلا بدون ال ان بي به هيچ وجه نميشه سيگنال دريافت كرد. ال ان بي اين ديش ها داخل آن ها با نويز فيگور 0/2 مي باشند. اين ديش ها در 2 سايز ساخته شه اند كه يكي بزرگ تر است و در ايران بهتر جواب مي دهد. اگر بخواهيد اين ديش خيلي پر قدرت سيگنال دهد بايد سايزش دو برابر سايز كنوني باشد كه در اين صورت چنين كاري ارزش ندارد. در مورد چگونه رسيدن امواج به اين ديش ها بايد بگم دليلش اين هست كه اصلا در اين ديش ها از قانون تابش و بازتابش فيزيكي به قول معروف خبري نيست و طبق قانون انتقال سيگنال به ال ان بي مي رسد. اسم اين نوع ديش ها هم سلف ست مي باشد. باز هم تاكيد مي كنم اين ديش ها ال ان بي دارند اما داخل آن مي باشند. با توجه به اين كه اين ديش ها خيلي كم در ايران پيدا مي شوند گذاشتن چنين مطلبي در وبلاگ بي فايده است.

موفق باشيد.